Image Map

30. kesäkuuta 2013

estekisat


Eilen oli elämäni ensimmäiset estekisat. Olen kyllä ollut leiri estekisoissa, mutta muuten ei ole tullut käytyä. Olin jännittänyt kisoja ihan sika kauan, mutta sitten kisapäivänä ei jännittänyt melkein yhtään.
Kun tulin aamulla 10 maissa tallille ei Lilly ollut vielä sisällä, vaan ulkona sateessa. Neiti tuotiin niin myöhään sisään, etten ehtinyt tehdä sykeröitä, vaikka suunnitelmissa oli. Harjasin Lillyn ennen radan rakennusta.
Rata oli onneksi helppo ja opin sen nopeasti. Kun rata oli rakennettu kävin laittamassa itselleni ja Lillylle kamat.
Verkka alkoi 11.10 ja luokkani alkoi 11.30. Olin luokan viimeinen, mutta koska 40 ei paljon osallistujia ollut, vain 3, pääsin nopeasti radalle. Verkkasin nopeasti askeleet läpi. Lilly oli tosin reippaana, eikä meinannut kävellä ollenkaan. Ravissa ja laukassa se oli kuitenkin hyvin hallittavissa. Hyppäsin pari kertaa ristikon ja pystyn molempiin suuntiin. Lilly tuntui tosi hyvälle ja kaikki hypyt onnistuivat hyvin. Vaikka noin pienillä esteillä ei ole väliä osuuko paikat hyvin, oin silti tyytyväinen kun meillä ne osui hyvin.




Rata meni oikeastaan paremmin kuin odotin. Paikat osuivat taas kohdilleen, Lilly kuunteli hyvin ja muisti helposti radan. Ainoat ongelmat oli laukan vaihdot, jotka vähän venyi, koska Lillyn laukka on niin vaikea nostaa. Kerran Lilly siirtyi itrse raviin, vaikka laukka oli oikea. Päästiin kaikille esteille oikeassa laukassa, jes. Radan jäälkeen olin pelkkää hymyä ja tosi ylpeä Lillystä ja itsestäni.





Vaikka luokka oli säälitttävä 40 olin tyytyuväinen, että se oli niin pieni. Ei tarvinnut stressata esteistä ja jäi tosi hyvä fiilis estekisoista. Ehkä menen vielä toisiinkin. Sijoitukseni oli jaettu 1., koska luokka oli clear round ja saimme puhtaan radan. Palkinnoksi sain ruusukkeen ja piknik pussin, jossa oli sipsiä ja keksejä.

12 kommenttia:

Viestit näkyvät vasta kun olen hyväksynyt ne, älä siis lähetä viestiä monta kertaa (: