Image Map

19. joulukuuta 2013

katrillia ja pettymys

Viime postauksesta onkin hetki aikaa. Koulu on vain vienyt niin paljon aikaan, etten ole ehtinyt kirjoitella.
Sunnuntaina oli valmennus, jossa harjoiteltiin katrillia. Mulla olikin hevosena joulujuhlapolle Jardinero. Opekin oli ottanut hevosen, jotta saadaan mahdollisimman hyvin harjoiteltua.


Alussa olin taas ihan pihalla miten sitä Hartsaa ratsastettiinkaan. Se vain lyllersi hitaasti eteenpäin. Opettaja sitten muistutti mua kuinka paljon sitä pitääkään alussa ratsastaa eteen aj siitä pikkuhiljaa päästiinkin jo reippaammin. Ope ratsasteli vain perässä ja huuteli kovempaa. Tehtiin verkassa voltteja käynnissä ja ravissa. Välillä Hartsa meni tosi kivasti pätkiä ja välillä taas hidasti, eikä taipunut. Laukat otettiin pääty-ympyröillä. Hartsa laukkasi kivasti ja liikkui hyvin eteen. Laukan jälkeen se olikin ihan villinä ja sain ottaa ihan kunnon pidätteitä. Hartsa on niin hauska, kun se on alussa sika hidas ja lopussa ihan kuuma.


Sitten alettiin harjoitella katrillia. Mulla oli paljon helpompaa nyt, kun meijän hevoset olivat enemmän samanvauhtisia. Välillä Hartsa jäi vähän jälkeen ja sain jossain kohtia ratsastaa tosi kovaa. Laukoissa hartsa tippui raville joka kerta, sitä pitääkin nyt hioa. Paria sähellystä lukuunottamatta meni kuitenkin ihan hyvin ja meillä oli tosi hauskaa.




Lopuksi otettiin ryhmäkuvia. Meillä on vaan niin paras ryhmä. Ennen tuntiakin vaan halailtiin ja naurettiin Ainon ja Soffin kanssa.



Maanantai olikin aika masentava päivä. Olin ihan innoissani, että pääsisin taas menemään Willellä, kun en sunnuntaina päässyt. Harmiksi listassa lukikin kuitenkin Fellini. Olin niin surullinen, mulla on vain hirveä into päästä menemään Willellä ja nyt joudun odottamaan sunnuntaihin.
Alussa Fellini tuntui jopa ihan kivalle ja pehmeälle molepempiin suuntiin. Kaikki se kuitenkin katosi, kun alettiin ratsastaa kunnolla tehtäviä. Tehtiin oikeastaan melkein koko tunti voltteja lyhyille sivuille kaikissa askellajeissa. Fellini oli tosi jäykkä, enkä saanut mitään tuntumaa siihen. En saanut edes asetusta ja taivutusta läpi. Ei tullut edes pieniä pätkiä hyvin, vaan koko tunti oli vain tappelemista. Mua vielä ahdistaa enemmön, että kun hevonen on vähän jäykkä ja vahva omastä kädestänikin tulee aika vahva.






Lopputunnista mentiin parit väistöt uran sisäpuolelta uralle käynnissä ja ravissa. Niissä onneksi Fellini meni ihan kivasti ja olin itse tyytyväinen. Jouduin tulemaan pari kertaa vielä uran sisäpuolella suoraan , kun Fellini ei oikein pysynyt suorana.
Lopussa vielä hain asetusta ja tavutusta käynnissä ja Fellini meni hitusen paremmin. Sitten lopetettiinkin jo.


Ei jäänyt kovin hyvät fiilikset tunnista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Viestit näkyvät vasta kun olen hyväksynyt ne, älä siis lähetä viestiä monta kertaa (: